L1 Belgesi Nedir?
L1 belgesi, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan alındığı tarihten itibaren 5 yıl geçerlidir. Kiralık L1 belgesi sahipleri, yetki belgesinin geçerlilik süresinin bitim tarihinin 60 gün öncesinde Bakanlığa yazıyla müracaat etmesi gerekir. L1 yetki belgesi yenileme tutarının ödendiği tarih baz alınarak 5 yıl geçerli kılınmak üzere yenilenir. L1 belgesi kiralama yöntemi de benimsenebilir.
L1 Yetki Belgesi İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?
L1 yetki belgesi başvurusu için gerekli olan evraklar ve şartlar şöylelikle sayılabilir:
· Firma yetkilisi tarafından imzalanan ve firmanın kaşesinin vurulduğu başvuru dilekçesi
· Başvuru formu
· Taşımacı gerçek kişiyle ilgili kişinin, tüzel kişilik ise firma ortaklarıyla temsile yetkili kişinin nüfus cüzdanı örnekleri ve adli sicil belgeleri
· Firmayı temsile ve ilzama yetkili kişilere ait imza sirküleri
· Vergi dairesi yazısı
· Ticaret oda belgesinde taşımacının unvanı, adresi, çalışma konusu, kayıt tarihi, sermayesi yazılı olması gerekir.
· Merkezi adresi tapu fotokopisi ya da kira kontratı
· Ticaret sicil gazeteleri (gazetede firmanın unvanı, adres iştigali, temsile yetkili kişiler, sermaye, kurucular ve ortaklar)
· Karayolu Taşınma Yönetmeliği kapsamında ticari faaliyetlerde bulunma ya da yurt içi lojistik işletmeciliği yapma şeklinde tescil edilmiş olması
· 150,000 TL sermaye ya da işletme sermayesine sahip olunması ve ticaret sicil gazetesinde sermayenin yayımlatılması gerekir.
· Şube sorumlusunun nüfus cüzdanı örneği, adli sicil belgesi ve imza sirkülerinin gönderilmesidir.
Yorumlar
Yorum Gönder